Bosnia ja Hertsegovina – Livno 2022

Teimme Bosnia ja Hertsegovinan Livnoon yhden yön reissun Splitistä. Lähdimme Splitin linja-autoasemalta ja bussiliput olin varannut jo aiemmin FlixBussin nettisivuilta. Bussi lähti aamulla seitsemältä ja matka kesti 2h20min. Bussilipun hinta oli yhdeltä 11€ menomatkalla ja 8€ tulomatkalla. Rajalla oli rajatarkastus ja bussista piti nousta kaksi kertaa pois passintarkastukseen. Olimme varanneet Booking.comista huoneiston Apartman Split, joka oli samassa rakennuksessa kuin bussiasema. Livno oli tosi pieni kaupunki ja matkakohteeksi valitsimme sen koska halusimme osallistua villihevossafarille.

Olimme varanneet etukäteen Continental Adventure yritykseltä retken, joka kesti reilun kolme tunti ja hinta oli 45€ / henkilö. Retkelle ei sillä kertaa osallistunut muita, joten saimme kiertää paikkoja oppaamme kanssa kolmistaa. Paketiin kuului myös valokuvauspaketti eli opas otti meistä kuvia, jotka saimme itsellemme. Kuvia varten olisi kyllä voinut hieman miettiä mitä pukee päällensä, mutta ei tullut edes mieleen, kun meille reissu valikoitui siksi matkaohjelmaan, että pääsimme katsomaan heppoja ja hienoja maisemian 🙂 Mutta kuvat oli kyllä upeita.

Wild Horses Photo Safariin kuului matka jeepillä ylös Cincar Mountainin juurelle, jossa oli valtava ”Kruzi:n” ruohikkotasanko, jossa oli laumoja villinä eläviä hevosia, joita pysähdyimme ensin taputtelemaan.

Jatkoimme matkaa yli valtavan tasangon ”Drulj:in” näköalapaikalle, josta oli upea näköala alas Glamočkon pelloille.

Tässä muutama kuvat, jotka meidän opas otti.

Kävimme illalla kiertelessä Livnossa. Rahaa emme olleet vaihtaneet mukaan yhtään, mutta löysimme onneksi ravintolan, jossa kävi kortti sekä asunnon alakerrassa oli kauppa, josta sai ostaa aamuksi evästä ja juomista.

Aamulla lähdimme yhdeltätoista bussilla takaisin Splitiin.